Terugblik wandelend trek krijgen en niet thuis eten.

Zaterdag 14 februari werd er weer gewandeld door het buitengebied van Nijkerk. Bets Daatselaar had weer een mooie tocht uitgezet die dwars door het mooie landschap van Nijkerk liep. De deelnemers reden met de auto naar de startplaats en liepen een tocht van ongeveer 8 kilometer.

Er was vooraf aangegeven dat goed waterbestendig schoeisel noodzakelijk was en dat bleek ook inderdaad waar te zijn.

wandelend_1 wandelend_2

Het was een mooie tocht die werd onderbroken voor het nuttigen van een warm makend drankje en wat lekkere versnaperingen, die werden gebracht door Teus en Nico. Er liepen dit keer meer dan 35 leden mee en dat is een nieuw record. Ik wil Bets daatselaar bedanken voor het uitzetten van de tocht en we hopen ook volgend jaar weer een beroep op haar te mogen doen.

Gedurende de wandeltocht waren een 10- tal vrijwilligers bezig om de maaltijd voor te bereiden en dat was nog een hele klus want, hoewel zich in eerste instantie 47 personen hadden opgegeven, bleken er uiteindelijk nog veel na-meldingen binnen te komen zodat er meer dan 65 personen kwamen eten. Bij deze gelijk de oproep om u op tijd op te geven want hoe later aangemeld, hoe moeilijker het is om voldoende maaltijden op tijd te kunnen bereiden.

Dat dit toch weer goed gelukt is heeft iedereen zaterdagavond kunnen meemaken want, wat is er heerlijk gegeten en wat was er een variatie aan gerechten. De maaltijd werd traditioneel afgesloten met een toetje van roomijs met warme kersen. Vrijwilligers allemaal  heel hartelijk bedankt.

Tot slot wil ik nog even terugkomen op mijn opmerking van zaterdagavond  betreffende het late aanmelden door een aantal leden. Ik heb toen gezegd dat deze leden volgend jaar gevraagd zullen worden om te koken. Dat zullen we zeker doen.
Ik kijk in ieder geval terug op een zeer geslaagde middag en avond die zeker voor herhaling vatbaar is.

Uw voorzitter, Ries